Pressmeddelande: Healthline Traffic fördubblas år-till-datum

Både konsumenter och annonsörer drar nytta av nytt kvalitetsinnehåll, användarupplevelse

SAN FRANCISCO, CA—29 OKTOBER 2013—Healthline.com är den snabbast växande konsumentwebbplatsen för hälsoinformation av hög kvalitet. Enligt comScore blev Healthline en topp-tio hälsoinformationsegendom nyligen och trafiken har fördubblats sedan januari i år, vilket skapar nya och övertygande möjligheter för annonsörer inom hälsobranschen.

Att driva denna tillväxt är ett fokus på produktion av original, auktoritativt hälso- och välmåendeinnehåll som är skrivet för att vara begripligt för alla genomsnittliga människor. Till exempel har omfattande ny information om Affordable Care Act, och vad den betyder för vanliga människor på stat-för-stat-basis, visat sig vara mycket populär, särskilt ny översiktsvideo som kokar ner komplex information på ett sätt som gör den lättsmält. .

“Vårt fokus på tillgänglig hälsoinformation innebär att konsumenter inte bara kan hitta vad de behöver, utan kommer tillbaka för mer eftersom de kan smälta och förstå vad de har upptäckt”, säger David Kopp, General Manager och Executive Vice President för Healthline Media . “Allt vårt hälsoinformationsinnehåll granskas av läkare och annan medicinsk personal och produceras av redaktörer, skribenter, grafiker och videografer som djupt förstår hur man kan få kontakt med riktiga människor.”

Annonsörer i Healthline-drivna hälsoinformationsegenskaper drar lika stor nytta av dessa förbättringar som konsumenter. Healthlines HealthSTAT-system matchar omedelbart relevanta annonsenheter med innehållet som levereras för att exakt matcha en besökares sökfråga. Konsumenter är mer öppna för dessa budskap eftersom de passar in i det bredare sammanhanget för deras specifika intresse, och levererar den typ av konsumentengagemang och lyft som annonsörer söker idag.

En annan bidragsgivare till trafik och engagemangstillväxt är en nydesignad användarupplevelse som är renare, enklare och lättare att använda än tidigare, och som överensstämmer med de senaste standarderna för sökmotoroptimering (SEO). Responsiv webbdesign har inneburit en förbättrad upplevelse för mobiler och surfplattor, vilket har bidragit till att markant öka mobil- och surfplattatrafiken. Och eftersom Healthlines underliggande semantiska hälsotaxonomiplattform levererar mycket kontextuella rekommendationer och sökresultat, tittar besökare på flera sidor under längre besök.

“I takt med att vårt konsumentengagemang växer lär vi oss mer varje dag om vad som är viktigast för dem”, säger Dean Stephens, VD och tillförordnad vd för Healthline Networks. “Vi tar det vi lär oss för att ständigt förbättra våra ägda och drivna fastigheter, såväl som de lösningar vi möjliggör och driver för våra Fortune 100-företagskunder med vår semantiska sökteknik och innehållstjänster.”

Healthlines nyligen lanserade tjänst HealthNEWS når också nya läsare. Originalrapportering om varje dags mest pressande hälsonyheter presenteras i ett lättsmält format och publiceras ofta på populära nyhetssajter som Huffington Post samt via Facebook, Reddit och Google News.

Alla dessa faktorer tillsammans betyder att Healthline.com har sett en avsevärd ökning av trafik från Google-sökare. Det har också resulterat i aktiva och engagerade tillståndscentrerade Facebook-gemenskaper som driver tillbaka trafik till Healthline-drivna webbplatser.

“På Healthline levererar vi vårt mål att stärka våra besökare samtidigt som vi skapar verklig ROI för våra annonsörer”, säger Kopp. “Det är det klassiska win-win-scenariot – alla gynnas.”

Om Healthline

San Francisco-baserade Healthline är en ledande leverantör av intelligenta hälsoinformations- och teknologilösningar, som gör det möjligt för leverantörer och vanliga människor att fatta säkrare, informerade hälsobeslut. Företagets egenutvecklade semantiska hälsotaxonomiplattform driver en serie marknadsföring, hälsosökning, datagruvning och innehållslösningar för globala företag och annonsörer. Healthline är ett Deloitte Technology Fast 500-företag för de senaste fyra åren. För mer företagsinformation, besök healthlinenetworks.net.

Derek Gordon, Healthline, press@healthline.com

Veta mer