Recensioner av de bästa kokböckerna för diabetes

Den bästa diabeteskokboken

Bara för att du har diabetes (eller en familjemedlem gör) betyder det inte att du måste äta intetsägande mat. Som det här bildspelet som markerar nya kokböcker visar, är det möjligt att förbereda hälsosamma och äta utsökta måltider som håller blodsockernivån inom ett säkert område.

Läckra rätter för diabetiker: äta bra med typ 2 -diabetes

Av Robin Ellis

Medelhavsdieten anses vara bland de hälsosammaste på planeten, och recepten i denna bok är baserad på regionens kök. Recepten inkluderar röd paprika fylld med tomat- och getost, kikärter med tomatsås och spenat och lamm Tagine. Boken publicerades första gången i England (Ellis är en välkänd brittisk skådespelare som har typ 2-diabetes) och släpptes i USA den 1 november 2011.

The Sweet Life: Diabetes without Boundaries

Av Sam Talbot

Författaren är en professionell kock som var med i den populära tv -serien “Top Chef” och äger två restauranger i New York. Talbot råkar också ha levt med typ 1 -diabetes sedan 12 års ålder. De 75 recepten i hans bok fokuserar på hälsosam kost (t.ex. grönkålschips), matlagning med färska råvaror och skaldjur – Talbot är en ivrig surfare och hans kärlek till allt hav framgår av hans recept. Talbots filosofi: Livet med diabetes handlar inte om diabetes; det handlar om att leva.

30 dagars utmaning

Av Steve Patchett

Kryddiga, tillfredsställande livsmedel råder i denna kokbok med viktminskningstema. Tänk: grillad kyckling med sås, fyllda kalkonfiléer, bakad fisk i italiensk stil och fläskstek. Förutsättningen är att förlora en blygsam vikt, bara 10 eller 15 pounds, sänker blodtrycket och sänker blodsockret. Varje recept innehåller detaljerad information om kalorier, fett, mättat fett, kolesterol, kolhydrater etc.

The American Diabetes Association Diabetes Comfort Food Cookbook

Av Robin Webb, MS

Från lasagne och mac-n-cheese till ostkaka, många livsmedel som personer med diabetes anser vara “nej-nej” finns i denna omfattande kokbok. Författaren lovar “tweaks” till gamla favoriter som gör det möjligt att njuta av dem utan skuld.

1000 diabetesrecept

Av Jackie Mills, RD

Här är en uppslagsbok med recept skräddarsydda för personer med diabetes. Förutom recept för klassiker som kycklinggryta, grytstek och jordgubbspaj, innehåller Mills 7-dagars menyplaneringsråd, kolhydrater och andra tips för diabetiker. Mills är författare till en annan populär diabetesbok Den stora boken om diabetiska desserter, som är full av recept på söta godisar som Charming Chocolate Bundt Cake och Blueberry Lemon Buttermilk Cake.

Vegetarisk diabetiker med lågt GI

Av Ellie Miller

Livsmedel med lågt glykemiskt index är livsmedel som släpper ut energi långsamt så att du undviker toppar i blodsockret. De tenderar också att fylla så att du inte känner dig berövad. De 200+ recepten i den här boken-från Bean-Lovers Chili och Kryddad blomkålssoppa till italiensk pastasallad och Golden Asparagus Potatissallad-är alla vegetariska recept.

Blodsocker: Inspirerande recept för alla som står inför utmaningen med diabetes och upprätthåller god hälsa

Av Michael Moore

Kocken Moore (inte filmaren) är en världsberömd kock som också råkar ha diabetes. Recept är utsökt utanför mainstream: tänk “Enkla fikon på rostat bröd”, “Rökt lax och färsk örtmousse” och “Citron kyckling schnitzelsmörgås.”

Gratis recept på diabetes

Alla dessa receptböcker är ett bra komplement till ditt köksbibliotek – särskilt om du eller en älskad har diabetes.
Men om du letar efter ett diabetesvänligt recept ikväll kanske du vill kolla in ett av Healthlines gratis diabetesrecept: